środa, 25 kwietnia 2018

' doble' wiosenne :)

Świetna gra na koncentracje, spostrzegawczość, pamięć, szybkość w podejmowaniu decyzji. Gra edukacyjna skonstruowana na wzór dobble - zachęcam do pobrania, wydrukowania, zalaminowania i zabawy z dziećmi  swoimi i uczniami :) Dobble wiosenne

wtorek, 24 kwietnia 2018

osobowość ucznia dyslektycznego .



Osobowość ucznia dyslektycznego -  prezentacja multimedialna 
Prezentacja pochodzi z mojego szkolenia dla Rady Pedagogicznej.
Oprócz osobowości, omawiałam również kwestie tego jak widzi i pisze uczeń dyslektyczny.

Może kilka zdjęć pomoże Nam zrozumieć dyslektyków, oczywiście przedstawionych obrazów nie można dopisać do każdego ucznia dotkniętego zaburzeniem.  O dysleksji i samoocenie ucznia pisałam już wcześniej. Zapraszam do przypomnienia. A więcej na temat dysleksji oraz ćwiczenia  znajdziecie  w mojej książce









Mam nadzieję, że teraz trochę lepiej zrozumiemy czym jest tekst pisany dla dyslektyka.  




wtorek, 3 kwietnia 2018

Terapia pedagogiczna - pomoc dla Twojego dziecka

Kochani,   jeżeli Wasza pociecha ma problemy z nauką, koncentracją, spostrzegawczością, analizą i syntezą słuchową czy wzrokową, koordynacją wzrokowo-ruchowa. serdecznie zapraszam do kontaktu. Prowadzę zajęcia z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz dziećmi, które nie mają zdiagnozowanych problemów, na terenie Nowego Targu.
Proszę o kontakt, chętnie pomogę i Twojemu dziecku.

Radwańska Anna
Pedagog i terapeuta.






Zajęcia terapii  pedagogicznej skierowane są do uczniów:

  • z problemami w nauce czytania, pisania  oraz matematyki, ( w tym rozumienie przeczytanego tekstu, dysleksją, dysgrafia, dysortografia,)
  • niską koncetracją i motywacją do działania,
  • słabą pamięcią i spostrzegawczością, 
  • miewają trudności z adaptacji  w środowisku szkolnym, 
  • zaburzenia funkcji słuchowych i wzrokowych. 
  • Zaburzenia koordynacji wzrokowo- ruchowej, 
  • Zaburzenia motoryki małej i dużej.

Podczas zajęć kieruje się 6 zasadami  I. Czajkowska, K. Herda (1989) 

  1. Zasadę indywidualizacji środków i metod oddziaływania korekcyjnego.
  2. Zasadę powolnego stopniowania trudności w nauce czytania i pisania, uwzględniającego złożoność tych czynności i możliwości percepcyjne dziecka.
  3. Zasadę korekcji zaburzeń: ćwiczenia przede wszystkim funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych umiejętności.
  4. Zasadę kompensacji zaburzeń: łączenia ćwiczeń funkcji zaburzonych z ćwiczeniami funkcji niezaburzonych w celu tworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych.
  5. Zasadę systematyczności.
  6. Zasadę ciągłości oddziaływania psychoterapeutycznego.

Najważniejsze: program zajęć opieram na MOCNYCH STRONACH DZIECKA.