Strony
▼
środa, 25 kwietnia 2018
' doble' wiosenne :)
Świetna gra na koncentracje, spostrzegawczość, pamięć, szybkość w podejmowaniu decyzji. Gra edukacyjna skonstruowana na wzór dobble - zachęcam do pobrania, wydrukowania, zalaminowania i zabawy z dziećmi swoimi i uczniami :) Dobble wiosenne
wtorek, 24 kwietnia 2018
osobowość ucznia dyslektycznego .
Prezentacja pochodzi z mojego szkolenia dla Rady Pedagogicznej.
Oprócz osobowości, omawiałam również kwestie tego jak widzi i pisze uczeń dyslektyczny.
Może kilka zdjęć pomoże Nam zrozumieć dyslektyków, oczywiście przedstawionych obrazów nie można dopisać do każdego ucznia dotkniętego zaburzeniem. O dysleksji i samoocenie ucznia pisałam już wcześniej. Zapraszam do przypomnienia. A więcej na temat dysleksji oraz ćwiczenia znajdziecie w mojej książce
Mam nadzieję, że teraz trochę lepiej zrozumiemy czym jest tekst pisany dla dyslektyka.
wtorek, 3 kwietnia 2018
Terapia pedagogiczna - pomoc dla Twojego dziecka
Kochani, jeżeli Wasza pociecha ma problemy z nauką, koncentracją, spostrzegawczością, analizą i syntezą słuchową czy wzrokową, koordynacją wzrokowo-ruchowa. serdecznie zapraszam do kontaktu. Prowadzę zajęcia z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce oraz dziećmi, które nie mają zdiagnozowanych problemów, na terenie Nowego Targu.
Proszę o kontakt, chętnie pomogę i Twojemu dziecku.
Radwańska Anna
Pedagog i terapeuta.
Zajęcia terapii pedagogicznej skierowane są do uczniów:
Proszę o kontakt, chętnie pomogę i Twojemu dziecku.
Radwańska Anna
Pedagog i terapeuta.
Zajęcia terapii pedagogicznej skierowane są do uczniów:
- z problemami w nauce czytania, pisania oraz matematyki, ( w tym rozumienie przeczytanego tekstu, dysleksją, dysgrafia, dysortografia,)
- niską koncetracją i motywacją do działania,
- słabą pamięcią i spostrzegawczością,
- miewają trudności z adaptacji w środowisku szkolnym,
- zaburzenia funkcji słuchowych i wzrokowych.
- Zaburzenia koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- Zaburzenia motoryki małej i dużej.
Podczas zajęć kieruje się 6 zasadami I. Czajkowska, K. Herda (1989)
- Zasadę indywidualizacji środków i metod oddziaływania korekcyjnego.
- Zasadę powolnego stopniowania trudności w nauce czytania i pisania, uwzględniającego złożoność tych czynności i możliwości percepcyjne dziecka.
- Zasadę korekcji zaburzeń: ćwiczenia przede wszystkim funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych umiejętności.
- Zasadę kompensacji zaburzeń: łączenia ćwiczeń funkcji zaburzonych z ćwiczeniami funkcji niezaburzonych w celu tworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych.
- Zasadę systematyczności.
- Zasadę ciągłości oddziaływania psychoterapeutycznego.
Najważniejsze: program zajęć opieram na MOCNYCH STRONACH DZIECKA.