Proszę o kontakt, chętnie pomogę i Twojemu dziecku.
Radwańska Anna
Pedagog i terapeuta.
Zajęcia terapii pedagogicznej skierowane są do uczniów:
- z problemami w nauce czytania, pisania oraz matematyki, ( w tym rozumienie przeczytanego tekstu, dysleksją, dysgrafia, dysortografia,)
- niską koncetracją i motywacją do działania,
- słabą pamięcią i spostrzegawczością,
- miewają trudności z adaptacji w środowisku szkolnym,
- zaburzenia funkcji słuchowych i wzrokowych.
- Zaburzenia koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- Zaburzenia motoryki małej i dużej.
Podczas zajęć kieruje się 6 zasadami I. Czajkowska, K. Herda (1989)
- Zasadę indywidualizacji środków i metod oddziaływania korekcyjnego.
- Zasadę powolnego stopniowania trudności w nauce czytania i pisania, uwzględniającego złożoność tych czynności i możliwości percepcyjne dziecka.
- Zasadę korekcji zaburzeń: ćwiczenia przede wszystkim funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych umiejętności.
- Zasadę kompensacji zaburzeń: łączenia ćwiczeń funkcji zaburzonych z ćwiczeniami funkcji niezaburzonych w celu tworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych.
- Zasadę systematyczności.
- Zasadę ciągłości oddziaływania psychoterapeutycznego.
Najważniejsze: program zajęć opieram na MOCNYCH STRONACH DZIECKA.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)