źródło: www.pixabay.com/litera |
Strony
▼
piątek, 30 września 2016
Ćwiczenia usprawniające dostrzeganie przeciwieństw - część druga.
Dzisiaj mam dla Państwa karty pracy ( które oczywiście można wydrukować) do ćwiczeń dostrzegających przeciwieństwa w otoczeniu.
Serdecznie zapraszam. Kart pracy należy wydrukować i przeciąć na pół. proszę pamiętać, aby wyjaśnić dziecku na czym polega zadanie. Podać przykład np, chudy i gruby:)
Powodzenia i pozdrawiam serdecznie
Serdecznie zapraszam. Kart pracy należy wydrukować i przeciąć na pół. proszę pamiętać, aby wyjaśnić dziecku na czym polega zadanie. Podać przykład np, chudy i gruby:)
Powodzenia i pozdrawiam serdecznie
Część druga.
źródło; www.pixabay.com/roznice |
Ćwiczenia wspomagające dostrzegania przeciwieństw - część pierwsza.
Dzisiaj mam dla Państwa karty pracy ( które oczywiście można wydrukować) do ćwiczeń dostrzegających przeciwieństwa w otoczeniu.
Serdecznie zapraszam. Kart pracy należy wydrukować i przeciąć na pół. proszę pamiętać, aby wyjaśnić dziecku na czym polega zadanie. Podać przykład np, chudy i gruby:)
Powodzenia i pozdrawiam serdecznie
Część 1
Karta Pracy - przeciwieństwa - grube - cienkie
Karta pracy - przeciwieństwa Ciężkie- lekkie
Karta pracy - przeciwieństwa Deszczowo- słonecznie
karta Pracy przeciwieństwa dzień i noc
Serdecznie zapraszam. Kart pracy należy wydrukować i przeciąć na pół. proszę pamiętać, aby wyjaśnić dziecku na czym polega zadanie. Podać przykład np, chudy i gruby:)
Powodzenia i pozdrawiam serdecznie
Część 1
|
Karta Pracy - przeciwieństwa - grube - cienkie
Karta pracy - przeciwieństwa Ciężkie- lekkie
Karta pracy - przeciwieństwa Deszczowo- słonecznie
karta Pracy przeciwieństwa dzień i noc
środa, 28 września 2016
Wyrażanie emocji- ćwiczenia :)
Zapraszam na krótkie, przyjemne ćwiczenie, które uczy rozpoznawać i nazywać stany emocjonalne.
Poniżej znajdziecie państwo kartę pracy, którą można wydrukować. Można postąpić zgodnie z instrukcją, lub też jeśli dzieci jeszcze nie potrafią czytać, poprosić go, aby powiedziało i pokazało jaką ma minę gdy jest: np złe, szczęśliwe, smutne itp. Można zamienić się rolami i niech państwo pokazują swoją twarzą w jakim są stanie emocjonalnym i poprosić dziecko, aby odpowiedziało.
Bardzo dobra zabawa, uczy wrażliwości, spostrzegawczości Polecam serdecznie:)
Karta Pracy - wyrażanie emocji.
Poniżej znajdziecie państwo kartę pracy, którą można wydrukować. Można postąpić zgodnie z instrukcją, lub też jeśli dzieci jeszcze nie potrafią czytać, poprosić go, aby powiedziało i pokazało jaką ma minę gdy jest: np złe, szczęśliwe, smutne itp. Można zamienić się rolami i niech państwo pokazują swoją twarzą w jakim są stanie emocjonalnym i poprosić dziecko, aby odpowiedziało.
Bardzo dobra zabawa, uczy wrażliwości, spostrzegawczości Polecam serdecznie:)
Karta Pracy - wyrażanie emocji.
wtorek, 27 września 2016
poniedziałek, 26 września 2016
Nauka pisania - pierwsze litery.
Odkąd zaczęłam pracę jako terapeuta pedagogiczny bardzo zainteresował mnie rozwój dzieci podczas edukacji wczesnoszkolej.
Wiele dzieci ma problem z pisaniem, czytaniem itp. dlatego od dzisiaj będę umieszczać ćwiczenia, które będą wspomagać rozwój dziecka i pomogą w szkole.
Serdecznie zapraszam rodziców, jeśli są jakieś problemy, chcielibyście jakiś ćwiczenia dla waszych dzieci. Proszę o informację.
Pozdrawiam
Dzisiaj dwa ćwiczenia zaczynamy od Literki "A" oraz "O"
Nauka pisania litera "O"
Nauka pisania litera "A"
Wiele dzieci ma problem z pisaniem, czytaniem itp. dlatego od dzisiaj będę umieszczać ćwiczenia, które będą wspomagać rozwój dziecka i pomogą w szkole.
Serdecznie zapraszam rodziców, jeśli są jakieś problemy, chcielibyście jakiś ćwiczenia dla waszych dzieci. Proszę o informację.
Pozdrawiam
Dzisiaj dwa ćwiczenia zaczynamy od Literki "A" oraz "O"
źródło: www.pixabay.com/okno |
środa, 21 września 2016
wtorek, 20 września 2016
Wczesne macierzyństwo . Prawa młodej matki w szkole
"Naście lat " i dwie kreski na teście ciążowym - szok, niedowierzanie, płacz, smutek. To są najczęstsze reakcje młodej kobiety, która dowiaduje się, że za 9 miesięcy będzie pełnoetatową mamą.
Co ze szkołą?, czy należy się pomoc? Czy młoda matka ma prawa, które ją chronią?
Tak, szkoła wobec uczennicy :
Drogie mamy pamiętajcie, że oprócz praw, macie także obowiązki.
Obowiązkiem jako uczennicy jest przestrzeganie zasad w szkole. Uczenie się, zdawanie egzaminów w określonych terminach.
Pamiętajcie. Pedagog szkolny czy psycholog jest po to, aby wam pomóc. Nie bójcie się iść do niego i zapytać, poprosić o pomoc - to jest jego obowiązek.
Co ze szkołą?, czy należy się pomoc? Czy młoda matka ma prawa, które ją chronią?
Tak, szkoła wobec uczennicy :
- szkoła nie ma prawa usunąć ciężarnej lub nakłaniać do zmiany szkoły z powodu zajścia w ciążę lub urodzenia dziecka.
- w ciąży masz prawo do URLOPU,
- masz prawo do NIEZBĘDNEJ pomocy, aby ukończyć szkołę,
- masz prawo do dogodnego terminu zaliczenia egzaminów ( w miarę możliwości jak najszybszym), jeśli poród czy połóg uniemożliwił zdanie ich w terminie wyznaczonym przez nauczyciela czy szkołę.
- masz prawo starać się o Indywidualny Tok Nauczania
- szkoła ma obowiązek wyznaczyć Ci dodatkowy termin egzaminu dogodny dla Ciebie ( w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy)
- Masz możliwość zwrócenia się z prośbą o pomoc do pedagoga szkolnego - aby nakreślił czym jest macierzyństwo.
Drogie mamy pamiętajcie, że oprócz praw, macie także obowiązki.
Obowiązkiem jako uczennicy jest przestrzeganie zasad w szkole. Uczenie się, zdawanie egzaminów w określonych terminach.
Pamiętajcie. Pedagog szkolny czy psycholog jest po to, aby wam pomóc. Nie bójcie się iść do niego i zapytać, poprosić o pomoc - to jest jego obowiązek.
sobota, 17 września 2016
Przeczytajmy i zastanówmy się. !!!
Drodzy Rodzice,
Pracując jako terapeuta w szkole podstawowej, w ostatnim czasie, spotkałam się w wieloma problemami, lecz jeden jest dla mnie bardzo ważny i istotny dla prawidłowego rozwoju dziecka. Mam na myśli wyjazdy rodziców za granicę do pracy. Ja rozumiem, że w niektórych rodzinach nie ma " innego wyjścia" i jest potrzeba wyjazdu w celu zarobienia pieniędzy, na "lepsze" życie.
Lecz pamiętajcie dzieci są najważniejsze, ich dobro, poczucie bezpieczeństwa, szacunku, miłości.
Nie wyjeżdżajcie oboje, nie rozstawiajcie dzieci "samych". Babcia, Ciocia nie zapewnią optymalnego rozwoju dziecka.
Dla dziecka wyjazd jednego rodzica jest traumą, a co dopiero wyjazd obojgu rodziców.
Co dzieci czują, gdy zostają same.
Dzieci, czują się bardzo samotne, pozostawione samym sobie, czują się niekochane, nieszanowane.
Dokładnie temat został opisany w jednym z miesięczników - Miesięcznik czerwiec
Analiza
odczucia ucznia, klasy 2 szkoły podstawowej, którego oboje rodzice wyjechali za granicę, do pracy.
Zapis oryginalny:
" jestem bardzo smutny, tęsknie za mamą i tatą, Jestem niegrzeczny, kłamię ciocie, że nie mam nic na zadanie domowe, a to nie prawda, bo codziennie mam zadanie domowe. Mama przyjedzie dopiero za miesiąc, a tata nawet nie wiem, czy mama mnie nie kocha, że mnie zostawiła, przecież ja nie jestem zły, tęsknie za nią mało do mnie dzwoni, tato więcej. ale i tak jestem sam, chce do mamy i taty"
Drodzy rodzice, przeczytajcie i zastanówcie się czy te pieniądze są tego warte.
Takie przeżycia zostawią ślad w psychice dziecka już do końca życia. Zawsze będzie się czuło gorsze, samotne, niekochane, nieszanowane i będzie miało problemy w przyszłości w nawiązaniu poprawnych relacjach z ludźmi.
wtorek, 13 września 2016
Być szczęśliwym człowiekiem - od czego to zależy??
niedziela, 11 września 2016
wtorek, 6 września 2016
Nowy Numer Miesięcznika Przyjazny Pedagog - wydanie wrześniowe.
Nowy numer miesięcznika Przyjazny Pedagog - wydanie wrześniowe nr 6.
Tematy:
Wartościowy czas z dzieckiem,
Wspieraj, a nie wymagaj.
Postawy rodzicielskie - czy mają wpływ na rozwój dziecka.
Jak się uczuć, aby się nauczyć.
Granice - dlaczego są tak ważne dla dziecka,
Miesięcznik Przyjazny Pedagog nr 6
niedziela, 4 września 2016
Jaki jest Twój preferowany styl uczeni się . - test
Każdy z nas uczy się i dostrzega świat w nieco odmienny sposób.
Teraz, gdy rozpoczął się nowy rok szkolny, warto sprecyzować swój styl uczenia się, aby nauka była przyjemniejsza i sprawniejsza.
Teraz, gdy rozpoczął się nowy rok szkolny, warto sprecyzować swój styl uczenia się, aby nauka była przyjemniejsza i sprawniejsza.
1. Jak uczysz się obsługiwać nowy sprzęt elektroniczny?
a) Zaczynam od przeczytania instrukcji obsługi
b) Słucham wyjaśnień sprzedawcy lub znajomego, który się na tym zna
c) Uczę się w działaniu – podłączam i testuję
2. Wyobraź sobie, że zgubiłeś drogę. Jak się odnajdziesz?
a) Sprawdzę drogę na mapie
b) Zapytam o drogę przechodnia
c) Idę “na wyczucie”
3. Wolny czas spędzam najchętniej:
a) W muzeach i galeriach
b) Na słuchaniu muzyki lub rozmowach z przyjaciółmi
c) Na uprawianiu sportu
4. Najefektywniej uczę się, kiedy:
a) Patrzę na wykresy, zdjęcia, diagramy lub zakreślam tekst na kolorowo
b) Rozmawiam lub dyskutuję z nauczycielem
c) Robię ćwiczenia praktyczne, doświadczenia lub piszę teksty
5. Kiedy słucham muzyki zwracam szczególną uwagę na:
a) Wygląd członków zespołu i ludzi na widowni
b) Brzmienie muzyki
c) Taniec i ruch
6. Kiedy staram się skoncentrować:
a) Skupiam się na słowach, obrazach lub wykresach
b) Lubię dyskutować lub omawiać problem do rozwiązania
c) Myślę chodząc lub np. bawiąc się długopisami
7. Moje pierwsze wspomnienie ma związek z:
a) Oglądaniem (patrzeniem) na coś
b) Rozmową z kimś
c) Czynnością (robieniem czegoś)
8. Kiedy jestem zmartwiony:
a) “Widzę” najgorszy możliwy scenariusz
b) Rozmawiam sam ze sobą i snuję plany
c) Nie mogę usiedzieć w miejscu, idę na spacer lub siłownię
9. Czuję specjalną sympatię do osób, które:
a) Dobrze wyglądają
b) Mówią “ładnym” językiem
c) Sprawiają, że dobrze się czuję
10. Kiedy jestem zły:
a) Zachowuję emocje dla siebie
b) Podnoszę głos i wyraźnie mówię ludziom, jak się czuję
c) Trzaskam drzwiami, macham rękoma lub inaczej (zachowaniem lub gestem) demonstruję swoją złość
11. Najłatwiej zapamiętuję:
a) Twarze
b) Imiona i nazwiska
c) To, co osobiście zrobiłem
12. Uważam, że jeśli ktoś kłamie:
a) Unika kontaktu wzrokowego
b) Głos zmienia się na bardziej “piskliwy
c) Robi śmieszne miny lub wykonuje niepotrzebne gesty
13. Zazwyczaj mówię:
a) Widzę, co masz na myśli
b) Słyszę, co do mnie mówisz
c) Wiem, jak się czujesz
Na koniec testu policz, ile odpowiedzi udzieliłeś A,B i C
Przewaga A - prezentujesz wzrokowy styl uczenia się.
Przewaga B - prezentujesz słuchowy styl uczenia się.
Przewaga C - prezentujesz kinestetyczny styl uczenia się.
Czym charakteryzuje się każdy styl znajdziesz- w w tym artykule - cechy każdego stylu uczenia się.
Kwestionariusz do sprecyzowania stylu uczenia się dla uczniów klas młodszych znajdziecie - Tu, natomiast dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej tutaj .
Polecam zrobić sobie taki test - właśnie teraz na początku roku szkolnego, a zobaczycie jak wiele to zmieni. Jak zmieni się czas na naukę.
Powodzenia:)