Kwestionariusz dla uczniów klas młodszych!:)




Kwestionariusz  dla uczniów klas młodszych - dla rodziców, nauczycieli, pedagogów aby mogli sprecyzować styl uczenia się i pomóc w osiągnięciu maksymalnych wyników w nauce. 

Określ charakterystyczne dla ucznia zachowania, wstawiając X w odpowiednim miejscu

Zachowania charakterystyczne dla wzrokowca

 
Gdy wszyscy słuchają nagrania, zwykle próbuje mieć swoją książkę otwartą, aby czytać tekst podczas  słuchania 
Zwykle czyta tekst sam, zamiast polegać na interpretacji nauczyciela.
Jego zeszyt jest bardzo porządnie prowadzony. Ma zawsze ze sobą flamaster, by podkreślać ważne informacje podczas robienia notatek.
Jest spokojny, skoncentrowany w klasie i zazwyczaj pracuje bardzo szybko.
Rzadko odzywa się niepytany i często miewa problemy z mówieniem.
                                                                                                                                                     Razem zaznaczonych:
Zachowania charakterystyczne dla słuchowca
 
Stale przeszkadza swoim sąsiadom. Zwykle gdy pisze tekst, szepce pod nosem.
 Ciągle zadaje pytania – związane bądź nie z tematem lekcji, rozmawia na boku i szepce do kolegów.
Bardzo dobrze zapamiętuje opowiadania, wiersze, piosenki. Ma doskonałą wymowę, a jego rozumienie ze słuchu jest  zwykle lepsze niż innych uczniów.
Potrafi znacznie więcej i lepiej powiedzieć, niż napisać. Wyniki jego prac pisemnych są raczej słabe, z licznymi  błędami gramatycznymi i ortograficznymi.
Ma problemy z koncentracją w czasie czytania tekstu i rozumie lepiej, gdy go słucha.
                                                                                                                                                     Razem zaznaczonych:
Zachowania charakterystyczne dla czuciowca

 
Nie potrafi siedzieć spokojnie przez całą lekcję, przeszkadza kolegom, jest nadaktywny.
Potrzebuje przestrzeni i ciągle kręci się podczas zajęć, koncentruje się tylko na krótki okres.
Zawsze chętnie przyniesie kredę, pójdzie coś znaleźć lub o coś zapytać, aby tylko móc się poruszać.
Podczas słuchania lub oglądania stale coś rysuje, pisze, manipuluje różnymi rzeczami, składa papierki, ma ciągle zajęte czymś ręce.
Ma trudności z uczeniem się symboli abstrakcyjnych. Musi widzieć, słyszeć i pracować pod kierunkiem nauczyciela,  by je zrozumieć.

Razem zaznaczonych:
Największa liczba wskaźników zakreślonych w danym przedziale określa typ myślowy ucznia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)