Kwestionariusz dla uczniów klas młodszych - dla rodziców, nauczycieli, pedagogów aby mogli sprecyzować styl uczenia się i pomóc w osiągnięciu maksymalnych wyników w nauce.
Określ charakterystyczne dla ucznia zachowania, wstawiając X w odpowiednim miejscu
Zachowania charakterystyczne dla wzrokowca
| |
Gdy wszyscy słuchają nagrania, zwykle próbuje mieć swoją książkę otwartą, aby czytać tekst podczas słuchania
| |
Zwykle czyta tekst sam, zamiast polegać na interpretacji nauczyciela.
| |
Jego zeszyt jest bardzo porządnie prowadzony. Ma zawsze ze sobą flamaster, by podkreślać ważne informacje podczas robienia notatek.
| |
Jest spokojny, skoncentrowany w klasie i zazwyczaj pracuje bardzo szybko.
| |
Rzadko odzywa się niepytany i często miewa problemy z mówieniem.
| |
Razem zaznaczonych:
| |
Zachowania charakterystyczne dla słuchowca
| |
Stale przeszkadza swoim sąsiadom. Zwykle gdy pisze tekst, szepce pod nosem.
| |
Ciągle zadaje pytania – związane bądź nie z tematem lekcji, rozmawia na boku i szepce do kolegów.
| |
Bardzo dobrze zapamiętuje opowiadania, wiersze, piosenki. Ma doskonałą wymowę, a jego rozumienie ze słuchu jest zwykle lepsze niż innych uczniów.
| |
Potrafi znacznie więcej i lepiej powiedzieć, niż napisać. Wyniki jego prac pisemnych są raczej słabe, z licznymi błędami gramatycznymi i ortograficznymi.
| |
Ma problemy z koncentracją w czasie czytania tekstu i rozumie lepiej, gdy go słucha.
| |
Razem zaznaczonych:
| |
Zachowania charakterystyczne dla czuciowca
| |
Nie potrafi siedzieć spokojnie przez całą lekcję, przeszkadza kolegom, jest nadaktywny.
| |
Potrzebuje przestrzeni i ciągle kręci się podczas zajęć, koncentruje się tylko na krótki okres.
| |
Zawsze chętnie przyniesie kredę, pójdzie coś znaleźć lub o coś zapytać, aby tylko móc się poruszać.
| |
Podczas słuchania lub oglądania stale coś rysuje, pisze, manipuluje różnymi rzeczami, składa papierki, ma ciągle zajęte czymś ręce.
| |
Ma trudności z uczeniem się symboli abstrakcyjnych. Musi widzieć, słyszeć i pracować pod kierunkiem nauczyciela, by je zrozumieć.
| |
Razem zaznaczonych:
|
Największa liczba wskaźników zakreślonych w danym przedziale określa typ myślowy ucznia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)