Dwudziesty Czwarty miesiąc życia dziecka.




Pod koniec dwudziestego czwartego miesiąca życia Twoje dziecko powinno umieć:

  • zdjąć jakąś część garderoby,
  • nakarmić lalkę,
  • zbudować wieżę z 4 klocków,
  • zidentyfikować 2 przedmioty na obrazku wskazując palcem.




Wskazówka!
 Jeśli Twoje dziecko nie opanowało jeszcze tych umiejętności lub ma problemy z wykonywaniem czynności za pomocy rączek: chwytania, podnoszenia. Proszę skontaktować się z lekarzem, takie tempo rozwoju może być prawidłowy, lecz warto skonsultować to z lekarzem. Rozwój dzieci urodzonych przed wcześnie może być nieco wolniejszy - lecz wszystkie  różnice rozwojowe zanikają około  drugiego roku życia.



Prawdopodobnie :



  • zbudować wieże z 6 klocków,
  • rzucić piłką znad głowy,
  • mówić i być zrozumiane w 50%,
  • zidentyfikować 1 przedmiot nazywając go,
  • identyfikować 4 przedmioty wskazując palcem.



Nawet:

  • podskakiwać,
  • włożyć jakąś cześć garderoby,
  • podskakiwać, narysować pionową kreskę naśladując kogoś,
  • zbudować wieże z 8 klocków,
  • brać udział w rozmowie złożonej z 2-3 zdań.


Rozwój Emocjonalny:

Dzieci w tym okresie swojego rozwoju posiadają szeroką gamę emocji : miłość, przyjemność, radość, złość, zachowanie może być stanowcze i apodyktyczne - często protestują .
Rozmawiają, bawią się oddziałują na rodziców i innych, odkrywają coraz więcej i wszystko chcą robić samodzielnie. 

Rozwój intelektualny:

Potrafią tworzyć w swoim umyśle obrazy, wydawać sądy, kategoryzować rzeczowniki: np. pies, kot.
Wyobraźnia bardzo wybujała, a zabawy twórcze, zaczynają rozumieć słowa: mniej, więcej, później, taki sam, inny. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)