Pod koniec dwudziestego czwartego miesiąca życia Twoje dziecko powinno umieć:
- zdjąć jakąś część garderoby,
- nakarmić lalkę,
- zbudować wieżę z 4 klocków,
- zidentyfikować 2 przedmioty na obrazku wskazując palcem.
Wskazówka!
Jeśli Twoje dziecko nie opanowało jeszcze tych umiejętności lub ma problemy z wykonywaniem czynności za pomocy rączek: chwytania, podnoszenia. Proszę skontaktować się z lekarzem, takie tempo rozwoju może być prawidłowy, lecz warto skonsultować to z lekarzem. Rozwój dzieci urodzonych przed wcześnie może być nieco wolniejszy - lecz wszystkie różnice rozwojowe zanikają około drugiego roku życia.
Prawdopodobnie :
- zbudować wieże z 6 klocków,
- rzucić piłką znad głowy,
- mówić i być zrozumiane w 50%,
- zidentyfikować 1 przedmiot nazywając go,
- identyfikować 4 przedmioty wskazując palcem.
Nawet:
- podskakiwać,
- włożyć jakąś cześć garderoby,
- podskakiwać, narysować pionową kreskę naśladując kogoś,
- zbudować wieże z 8 klocków,
- brać udział w rozmowie złożonej z 2-3 zdań.
Rozwój Emocjonalny:
Dzieci w tym okresie swojego rozwoju posiadają szeroką gamę emocji : miłość, przyjemność, radość, złość, zachowanie może być stanowcze i apodyktyczne - często protestują .
Rozmawiają, bawią się oddziałują na rodziców i innych, odkrywają coraz więcej i wszystko chcą robić samodzielnie.
Rozwój intelektualny:
Potrafią tworzyć w swoim umyśle obrazy, wydawać sądy, kategoryzować rzeczowniki: np. pies, kot.
Wyobraźnia bardzo wybujała, a zabawy twórcze, zaczynają rozumieć słowa: mniej, więcej, później, taki sam, inny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)