Metoda Zielonego Ołówka



Metoda Zielonego Ołówka 




Metoda zielonego ołówka koncentruje się na podkreśleniu tego co jest dobre, pozytywne.
Jest to odwrócona metoda nauczania, która zupełnie inaczej kreuje myślenie i samoocenę dziecka.

Metodę jaką stosowaną dotychczas,było to podkreślanie błędów, tego co zostało zrobione w sposób zły, niewłaściwy, kolorem czerwonym – wszystkie wypracowania, sprawdziany, kartkówki, były oceniane przez pryzmat błędów, wszystko to co zostało dobrze opracowane zostało pominięte, nie było żadnego pozytywnego komentarza - ta metoda powodowała w uczniu poczucie wstydu, lęku, przygnębienia, niekompetencji, miała negatywny wpływ na kreowanie i dalsze kształtowanie się rozwoju dziecka.

Nowa innowacyjna metoda zielonego ołówka koncentruje się na podkreślaniu tego co pozytywne i właściwe. Skupienie się tylko i wyłącznie na tym co dobre w wypracowaniu powoduje, że dziecko poczuje się bardziej wartościowe, docenione, odniesie swój osobisty sukces, który będzie chciał powtarzać - będzie się bardziej starał dążyć do tego, aby jego prace były zawsze w kolorze zielonym. Metoda ma za zadanie motywować i pozytywnie oddziaływać na rozwój ucznia i proces uczenia się .



Moje odczucia o tej metodzie, są różne, z jednej strony, uważam to za bardzo dobrą metodę, która wspiera i motywuje ucznia do działania, pobudza chęć do nauki i odnoszenia dalszych sukcesów, lecz z drugiej strony, jeśli nie będą podkreślane błędy, gdzie je popełniały, jakiego są rodzaju, nie będziemy mogli skupić się również na ich poprawieniu i doskonaleniu się. Jak każda metoda ma swoje wady i zalety – choć uważam, że warto ją stosować – zwłaszcza u dzieci z zaburzeniami np. dysleksja.  

1 komentarz:

  1. Witam serdecznie!
    Czy ta metoda ma swojego autora? Szukam publikacji na ten temat.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)