poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Żłobek - stres zarówno dla Mamy, jak i Maluszka.

Przychodzi taki czas, w wielu rodzinach, że trzeba pomyśleć o posłaniu dziecka do
żłobka/przedszkola jest to bardzo ważna i trudna decyzja dla Każdego rodzica. Pojawiają się liczne pytania, wątpliwości: Jak moje maleństwo zniesie rozłąkę, skoro całe dnie spędzało ze mną?; Jak ja sobie z tym poradzę?;  Czy na pewno dobrze robię, zostawiając  nasze największe szczęście w żłobku? i wiele innych rodzących  się pytań w głowie mamy.

Nie ma jednej odpowiedzi, czy warto posłać dziecko, czy też nie. Każde dziecko jest inne i inaczej reaguje na nowe sytuacje.

Jakie są plusy dla maluszka :


  • szybszy rozwój,
  • uczy się współpracy i współzawodnictwa, 
  • uczy się dzielić,
  • uczy się  bawić w grupie, 
  • uczy się szacunku, 
  • uczy się akceptacji, 
  • uczy się tolerancji, 
  • zaczyna dostrzegać, że nie jest sam jeden - wie, że są inne dzieci w koło i również mają takie samo prawo, 
  • uczą się dyscypliny ( oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu -- dzieci sprzątają zabawki, gdy skończą się bawić, podczas posiłku nie chodzą - wiedzą, że trzeba usiąść i zjeść spokojnie),
  • uczą się porządku, 
  • w późniejszym etapie życia szybciej nawiązują kontakty z rówieśnikami,
  • są otwarte i towarzyskie,  
 Minusy:
  •  pomimo, że są "ciocie", które chętnie pomogą we wszystkim, jednak są same, nie ma mamusi, która przytuli pocałuje. 
  • brak mamy i taty przez większość dnia,
  • cena - jak wiadomo za pobyt dziecka w żłobku kosztuje sporo. 
w powyższych dwóch punktach można zawszeć wszystko, najważniejszym czynnikiem na minus jest to, że dziecko zostaje samo przez cały dzień. 



Na co należy zwrócić, podczas wyboru żłobka.
  •  atmosfera w żłobku,
  •  kompetencje pracowników tzw "cioć" 
  • wyżywienie dla dzieci, 
  •  jak traktują nasze dziecko, 
  • czy dziecko bawi się z chęcią, czy stroni od zabawy, 
  • czy pracownicy żłobka bawią się z dziećmi czy każą się bawić samym dzieciom, 
  • fajnym rozwiązaniem są kamery w żłobkach. 

Drogi rodzicu !! Pamiętaj !!
Twoje dziecko jest najważniejsze, pytaj go o zdanie, jak się czuje, czy chce iść do żłobka, czy lubi tam być itp. Oczywiście cena za pobyt dziecka w żłobku jest spora, lecz czasami warto dołożyć troszkę więcej i mieć pewność, że dziecko jest pod dobrą opieką. 


Moja opinia; 
Ja osobiście jestem  po wyborze żłobka dla  mojego największego skarbusia. Niestety przeżyłam koszmar -  gdy dowiedziałam się, że otrzymałam pracę - od razu poszłam zarezerwować miejsce w żłobku dla mojej Julci. Otrzymałyśmy tydzień adaptacyjny gratis  ucieszyłam się i poszłyśmy z córeczką. Te Trzy dni były dla mnie koszmarem- nie wiem, jak mamy posyłają dzieci do tego żłobka. Panie w ogóle nie zajmują się dziećmi, maja się samodzielnie bawić - bo one plotkują, nawet podczas mojej obecności nie miały oporów to co się dzieje, gdy są same. Szybciutko zadzwoniłam do kolejnego żłobka z myślą, że zdarzy się cud i będzie wolne miejsce - tak, też się stało. Poszłyśmy, ja  oczywiście  z sercem na ramieniu, ale okazało się, że super miejsce. "Ciocie" rewelacyjne, moja córcia nie chciała od nich wyjść. Nawet próba przekupienia jej "lodem" nie powiodła się. Dodam jeszcze, że mam stały dostęp do kamer na żywo. 

Powodzenia i życzę szczęścia. Zwracajcie uwagę na zachowanie waszego dziecka. !!!!





2 komentarze:

  1. Ja jestem przed wyborem żłobka. Byłam już w paru. I myślę, że standard mają bardzo dobry. Jednak bardziej przemawia do mnie niania. Tylko po tych różnych historiach, zastanawiam się czy nie byłabym tą zwariowaną mamuśka, która instaluje kamery w całym domu. ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam to szczęście, że w żłobku są kamery z dostępem on-line.
      Ale i tak jestem przerażona, że muszę oddać dziecko do żłobka.

      Usuń

Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)