sobota, 17 września 2016

Przeczytajmy i zastanówmy się. !!!

Drodzy Rodzice, 
 
Pracując jako terapeuta w szkole podstawowej, w ostatnim czasie, spotkałam się w wieloma problemami, lecz jeden jest dla mnie bardzo ważny i istotny dla prawidłowego rozwoju dziecka. Mam na myśli wyjazdy rodziców za granicę do pracy. Ja rozumiem, że w niektórych rodzinach nie ma " innego wyjścia" i  jest potrzeba wyjazdu w celu zarobienia pieniędzy, na "lepsze" życie.
Lecz pamiętajcie dzieci są najważniejsze, ich dobro, poczucie bezpieczeństwa, szacunku, miłości.  
Nie wyjeżdżajcie oboje, nie rozstawiajcie dzieci "samych". Babcia, Ciocia nie zapewnią optymalnego rozwoju dziecka. 
Dla dziecka wyjazd jednego rodzica jest traumą, a co dopiero wyjazd obojgu rodziców. 

Co dzieci czują, gdy zostają same. 

Dzieci, czują się bardzo samotne, pozostawione samym sobie, czują się niekochane, nieszanowane. 

Dokładnie temat został opisany w jednym z miesięczników -  Miesięcznik czerwiec

Analiza 

odczucia ucznia, klasy 2 szkoły podstawowej, którego oboje rodzice wyjechali za granicę, do pracy.
Zapis oryginalny:  

" jestem bardzo smutny, tęsknie za mamą i tatą, Jestem niegrzeczny, kłamię ciocie, że nie mam nic na zadanie domowe, a to nie prawda, bo codziennie mam zadanie domowe. Mama przyjedzie dopiero za miesiąc, a tata nawet nie wiem, czy mama mnie nie kocha, że mnie zostawiła, przecież ja nie jestem zły, tęsknie za nią mało do mnie dzwoni, tato więcej. ale i tak jestem sam, chce do mamy i taty"
 
Drodzy rodzice, przeczytajcie i zastanówcie się czy te pieniądze są tego warte. 

Takie przeżycia zostawią ślad w psychice dziecka już do końca życia. Zawsze będzie się czuło gorsze, samotne, niekochane, nieszanowane i będzie miało problemy w przyszłości w nawiązaniu poprawnych relacjach z ludźmi. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie, że zajrzałeś na mojego bloga.
Pozdrawiam i zapraszam ponownie:)
Podziel się ze mną, Swoją opinią na powyższy artykuł:)